Heb je ooit gehoord van "De Grote Opdracht"? Het is de oproep die Jezus gaf aan Zijn discipelen om alle volken op aarde tot Zijn discipelen te maken en hen te dopen in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Bij Stichting Werkers in de Wijngaard willen we je aanmoedigen en inspireren om een stap te zetten in geloof, net zoals de discipelen dat deden toen ze werden geroepen voor deze belangrijke taak.

De Grote Opdracht gaat over het verspreiden van het evangelie en het uitnodigen van anderen om Jezus Christus te leren kennen als Verlosser en Heer. Dit gebeurt zowel door zending in het buitenland als door evangelisatie in eigen land. Maar wist je dat er ook speciale vormen van zending zijn, namelijk geloofszending en tentenmakersbediening?

Geloofszending

Geloofszending is een bijzondere vorm van zending waarbij gelovigen zich volledig wijden aan de Grote Opdracht. Ze vertrouwen volledig op God voor hun levensonderhoud terwijl ze zich inzetten om het evangelie te verspreiden naar mensen die nog nooit van Jezus hebben gehoord. Het is een stap van geloof, waarbij ze gehoor geven aan de roep van Jezus om Zijn discipelen te zijn en te gaan naar de uithoeken van de wereld.

Tentenmakersbediening

Tentenmakersbediening is een andere vorm van dienstbaarheid in het kader van de Grote Opdracht. Het verwijst naar gelovigen die hun beroep, talenten en vaardigheden inzetten om Gods Koninkrijk uit te breiden. Of je nu werkt in de zakenwereld, de medische sector, het onderwijs, de technologie of een ander vakgebied, jij hebt de mogelijkheid om Gods licht te laten schijnen waar je ook bent. In je dagelijkse werk kun je contacten leggen, relaties opbouwen en de liefde van Christus delen met de mensen om je heen. Tentenmakers zorgen dus (grotendeels) zelf voor hun levensonderhoud, maar kunnen soms ook voor 1-2 dagen per week afhankelijk zijn van giften.

Bij Stichting Werkers in de Wijngaard willen we je aanmoedigen om tijd vrij te maken voor de Grote Opdracht, of je nu fulltime blijft werken of kiest voor geloofszending of tentenmakersbediening. We geloven dat iedere christen een roeping heeft, ongeacht onze kerkelijke achtergrond, leeftijd of beroep. Het begint met een bereidwillig hart en een verlangen om gehoor te geven aan de roep van Jezus om Zijn discipelen te zijn. Door je beschikbaar te stellen en je talenten en middelen te gebruiken, kun je een verschil maken in het leven van anderen en de boodschap van hoop en genade doorgeven.

Bij Stichting Werkers in de Wijngaard geloven we dat samenwerking en toewijding aan Gods werk vruchtbare resultaten opleveren.

Neem gerust contact met ons op of stuur je motivatiebrief in om deel te worden van onze Stichting. Samen kunnen we een positieve impact hebben en het evangelie op zoveel manieren uitdragen!

Welkom bij de Werkers in de Wijngaard!

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten